maanantai 28. joulukuuta 2009

Päivitystä Batin sanoin..



Moikka vaan kaikki lukijat! Toi mun mama on niin surkea plokin pitäjä, että mä tartun nyt itse sorvin ääreen, oon nimittäin käyny salaa kurkkii ni Martta-sisko ja Vallu-velikin osaa jo ihan ite. No ihan ekaks mä voisin kertoo mun joulusta. Mama oli töissä viiteen niin mä sit iskän kanssa touhusin aluks kotona ja sit mä pääsin mumman luokse vuosaareen leikkiin Onnin, Milon ja Leevin kanssa. Tai no Leevi, mun isoäidin chihu, oli ehkä maailman huonoin leikkikaveri. Se on niin vanha, mulle sanottiin, kun yritin saada sen mukaan meijän nuorten poikien juttuihin. Milo on mun pestis, se on sellanen tooosi pitkä mäykky. Ekan kerran ku näin sen ni meil ei ihan hirveen hyvin synkannu mut nyt ollaan hirmu hyvii kamuja. Mä oon nimittäin aika ujo :D. Mutta eteen päin, mun mumma anto mulle aivan sairaasti kaikkii jouluherkkui, mä ilmotinkin mun mamalle, et mut saa koska vaan viedä mummalaan hoitoon. Jouluna me kuitenkin sit jatkettiin vielä reissua famulle ja fafalle ja siellä oli muutama sellainen pikkuihminen. Ne oli musta kanssa aivan ihania, ne oli kun mama mutta sillai pikkukokona. Joo, siellä mä esittelin kaikille mun uudet lelut,sängyn,luut ja herkut.

Ja sit muihin juttuihin. Mä pääsen tänään sellaseen pentujen leikkituntiin, mama on paljon siitä puhunu ja nyt mä en malta odottaa. Mama on ollu nyt uuden työn takia paljon pois ja joku viikko sitte se piti kotona jotku pienet juhlat sellanen valkoinen hattu päässään. Siks onkin ihanaa päästä sen kanssa vähän temmeltämään.

Mä oon oppinu uusia temppujakin, osaan haukkua, hypätä sohvalle, kävellä sohvan selkänojalla ja säikäyttää näin maman. Ja siis kokoajan mama on hieromassa mun korvia ja puhuu jostain näteistä kolmioista niin mä kun en jankutusta jaksa, laskin mun toisen korvan ja mama sano et se on tosi nätti. Nyt on yks propleema, en muista miten sen tein ni toista en ainakaan ihan heti saa samanlaiseks. :)

Mutta, mulla oli sen verran touhukkaat pyhät et käperryn maman kaikkuun ja tuun illalla takas laittaa kuvia, mitä musta kuvitellaan otettavan kun mä paan juosten ja riehuten siellä hallissa.

Moikku kaikki!






3 kommenttia:

  1. WAU Bati, sullahan on ollu tosi vilskettä Jouluna :D. Mulla ei noita nelijalkasii kamuja joulun aikaan ollu muita ku nää "kotimakkarat", mut kyl niittenkin kanssa sai välillä ihan kunnolla vauhtii aikaseks. Mä oon saanu kans herkkui ja lelui ja äiskän mielestä muistutan jotain joulupossuu. Se joulupossu on varmaan tosi komee kaveri, hih...

    Mulla on Petikossa leikkitunti 5. päivä ens kuuta ja vähän jänskättää, löytyyks sielt mulle ikäistäni kaverii.

    Mä en vielä ihan osaa hypätä meen sohvalle, mut isossa sängyssä saan jo nukkua muitten mukana. Ai niin, haukkuu, naukuu ja murista mä kyl osaan.

    Ja noi korvat, mikä ihme tota naisväkee riivaa, ku meilläkään ei saa hetkenkä rauhaa siltä hieromiselta. Aatelinki ihan äiskän kiusaks muuttuu pysyvästi lepakoks, et se näkis, miten toi hieronta mua stressaa.

    Ois muuten kiva tavata sua taas. Nyt meen pikkupihalla on ihan hirveesti lunta ja mä oonki toiminu aurana, et isot pojat ei rasittuis. Voisit tulla mulle apumieheks lumitalkoisiin, ku mua jo alkaa vähän kyllästyttää ainanen työn teko.

    Mukavaa loppuvuotta sulle ja palvelijoille ja mamalle onnittelut valkosesta lakista.

    Terv. Veljesi Vallu

    VastaaPoista
  2. Heippa Bati! :)

    On sulla ollu hulinaa ja kavereita :)
    Mä olen jouluna kans saanut jos jonkinlaista herkkua, mutta kyllä parasta on tainnut olla se kinkku :P (iskä aina antaa sitä mulle pienen palan salaa ;) ) Elsa on tosi hyvä vainuumaan millon iskä menee jääkaapille. Se herää ihan umpi unestakin ja syöksyy keittiöön juur oikeeseen aikaan ja mä tietenkin sit perässä :)
    Niin juu, Vallulle tiedoks, et se joulukinkku on kyl tosi komee!!! (ainakin mun mielestä)

    Mäkin olen koittanut miettiä, että miten noi korvat sopis mun päähän parhaiten. Totesin, että vaihtelu virkistää :D (äiti ei oo tästä kyllä ihan samaa mieltä ja kutsuu mua välillä propellikorvaksi)

    Onnee Bati teidän äipälle siitä valkoisesta lakista :)
    Näytti muuten kivalta toi teidän leikkikoulu :) Mä olen vaan päässyt sellaseen pentukouluun ja siellä ei sit leikitä vaan harjotellaan jotain temppuja...mikä on musta välillä tosi tyhmää!

    Oikein hauskaa tulevaa vuotta teidän koko perheelle!!!

    Terveisin Martta-sisko :)

    VastaaPoista
  3. Höh epistä, mä en pääsekkään leikkikouluun, ku tänään tuli ilmotus, et oisin joutunut ihan yksikseni leikkii, höh... Onhan mul kotonakin enempi leikkikavereita, et ei sitten mennä, ei. Mut onneks te, rakkaat sisarukset, pelastatte tilanteen ja tuutte mun "leikkikaluiks" sunnuntaina. Tuskin maltan oottaa... Sunnuntai, eks sä jo tuu :D

    Terv. Vallu Valdemar

    VastaaPoista